Het Zweedse modemerk Monki heeft met niemand minder dan illustrator Camilla Engröm een collectie gelanceerd. De collectie is een vervolg op Monki's Monkifesto campagne dat als doel heeft om het probleem van eigenwaarde onder sommige jongen vrouwen aan te kaarten. Topics als onzekerheid en self-love staan in deze collectie met een serieuze boodschap centraal.
Monki koos ervoor om Engstöm's karakter in vier herkenbare scenario's, welke te zien zijn op vier T-shirts met daarop slogans als: 'Stay zen', Do it', Speak up' en 'Love it'. Op alle t-shirts staat een klein roze meisje afgebeeld. Camilla gaf haar de naam: 'Huba': "Ze is mijn beste vriendin en haalt het gekke in mij naar boven. Maar ze is vooral heel grappig",
Wij vinden de stoere maar toch vrouwelijke t-shirts tof en de boodschap erachter nog toffer en dat maakt het dragen van een mooi kledingstuk nog net een stukje leuker!
De collectie is nu te koop in alle Monki winkels en online via monki.com.
Foto's: Robert de Graauw