Buddy workout: zo maak je trainen leuker én makkelijker

0
marina chris

Niets motiveert beter dan je verkering die je ’s ochtends uit je bed trapt om te gaan sporten, of je BFF met je wie je hebt afgesproken om om 7 uur die Body Pump les te gaan volgen. Zodra je een beetje je motivatie verliest is samen trainen de beste remedie. Zeker zo tijdens de zomermaanden. Lees hier mijn tips voor een partner work-out. Zo kun je meteen het nuttige met het aangename combineren!

Door: Marina Snijder

gif 1

Partner Leg throws

Voor de partner leg throws heb je alleen een matje nodig. Een van jullie blijft staan en de ander gaat op het matje liggen. Als je ligt pak je de enkels van je partner vast en breng je je benen de lucht in. Je partner gooit dan vervolgens met jouw benen weer terug naar beneden. Om dit tegen te houden moet je je core aanspannen. Voor je partner geldt dat hij/zij je benen ook naar links en naar rechts kan gooien om zo je schuine buikspieren te trainen. Ondanks dat dit goed voor je core is, is dit ook gewoon best wel leuk om te doen. Na afloop wissel je!

Reps: Tot dat je partner zegt dat je mag stoppen! (houd ongeveer 30 x aan)

gif 2

Tap push ups

Grote favoriet bij de dames is de push up. Nee, niemand vindt het leuk om push ups te doen, maar ze zijn wel super effectief om je schouders, bovenarmen en borst te trainen. En gedeelde smart is halve smart zeggen ze toch? Start samen op een matje tegen over elkaar. Kies je optie om op je knieën de push up uit te voeren als je het op je tenen te zwaar vindt. Blijf jezelf wel uitdagen en probeer er zoveel mogelijk op je tenen te doen. Als je beide weer omhoog komt geef elkaar dan een high five; dat is je tap in dit geval.

Reps: 3 rondes van 10 x – of zoveel je kan

gif 3

Squats

De squat is een van de meest complexe en effectieve oefening voor je benen. En hij is nog leuker als je hem met je bestie kunt uitvoeren. Als je flink beide flink gaat hangen is het belangrijk dat je ongeveer hetzelfde lichaamsgewicht hebt, anders val je voor over. Heb je dat niet, dan kun je iets dichter bij elkaar gaan staan en minder ver achterover leunen om vallen te voorkomen.

Reps: 3 rondes van 15 x

gif4

Jump over plank

Bij deze oefening gaat een van jullie op zijn/haar buik op de grond liggen om te starten met de ‘Plank’. Deze oefening is ideaal voor een stabiele core. Let er hierbij op dat je je heupen goed laag houdt. Dus geen holle rug maken – maar span die buikspieren goed aan! De ander springt zo explosief mogelijk over de ander heen. Spring niet achteruit, maar draai iedere keer om om zo weer vooruit terug te springen. Degene die ‘plankt’ houdt de tijd bij! 3,2,1… GO!

Reps: 1 minuut per ronde, beide partners 2 rondes

crunches

Crunches

En last, but not least eindigen we deze partner workout met abdominal crunches. Ga tegenover elkaar op het matje zitten en lock je voeten onder de benen van je partner. Kom dan actief omhoog en maak de crunch in je buikspieren. Als je boven bent tik je elkaar aan. High fives all around! 

Reps: 2 rondes van 25 x

Wat vond je van deze workout? Wat vond je fijn of juist niet fijn? Deel je feedback – en foto’s van je workout met ons. En vergeet niet je workout buddy te taggen. 

Geen reacties